5000430019 |
Democràcia i participació a les escoles |
2017-2018 |
Trobada pedagògica. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/5/2018 - 18/5/2018 (5 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
U Facultat d'Educació i Psicologia - UdG |
|
Pujada Sant Domènec, 9 Campus Barri Vell. (Girona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat de Girona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
05/10/2017 - 18/05/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El coneixement cívic és un element clau per aconseguir més i millor participació ciutadana i cívica dels individus. Per altra banda, el coneixement cívic i democràtic ha de tenir lloc, almenys en part, a les aules d’educació primària i secundària. Les recomanacions europees reconeixen la importància de la formació de mestres com a part de l’estratègia de foment de l’educació per a la ciutadania democràtica i l’educació per als drets humans.
És en aquest context, i com a fruit de la recerca Pla de formació integral per al foment d’actituds, pràctiques i cultura democràtiques i participatives en els estudiants de Grau de Mestre (doble titulació: Infantil i Primària), del programa de millora i innovació en la formació de mestres (ARMIF) elaborat pel grup DEMSKOLE, que s’emmarca el I Seminari Democràcia i participació a les escoles
La Trobada Pedagògica que presentem pretén donar una visió PRÀCTICA i TEÒRICA de què podem fer per millorar la qualitat democràtica als centres al mateix temps que vol ser i espai de trobada per debatre conjuntament les realitats dels centres de Primària on es volen impulsar projectes de participació reals.
Aquesta trobada, durant els anys 2019 i 2020 es complementarà amb dues més, una adreçada a pares i mares i una altra a delegats.
Més informació
|
| |
Objectius |
- Compartir problemàtiques reals dels centres en les implementacions de projectes de democràcia i participació.
- Conèixer els resultats de la recerca ARMIF i divulgar coneixement per fer efectiva la democràcia real als centres.
- Conèixer projectes i experiències de centres educatius del territori relacionades amb democràcia i participació de la comunitat educativa.
- Adquirir eines i recursos per a la implementació de noves propostes de canvi als centres educatius.
|
| |
Continguts |
Actualment hi ha moltes escoles que volen incorporar espais de participació de les famílies i/o alumnes (assemblees d’aula o de centre, comissions de famílies, activitats de portes obertes) i alguns centres fa temps que ho estan fent. No obstant, n’hi ha que tenint-ne ganes, es troben en diversos problemes per portar-ho a terme.
La Trobada Pedagògica “Democràcia i participació a les escoles” dissenyat pel grup de recerca DEMOSKOLE, adreçat principalment a mestres, s’estructura en tres apartats que, de fet, constitueixen tres dinàmiques de treball entrellaçades.
1.PARLEM I ESCOLTEM: Els membres participants explicaran de manera informal l’estat de la democràcia i la participació als seus centres i plantejaran dubtes, reptes i problemes amb els quals es troben per tal de fer-nos una idea del que està passant. I, en la mesura del possible, els aspectes plantejats seran incorporats en els apartats nº 2 i 3 del seminari.
2.PRESENTACIÓ DE RECERCA: Què diuen les darreres recerques científiques en relació a la democràcia i la participació als centres? Quins elements es poden tenir en compte per fer efectiva la democràcia real i plena? Quins equívocs solen fer quan parlem de la democràcia a l’escola?
3.EXPERIÈNCIES ESCOLARS INTERESSANTS QUE S’HAN PORTAT A TERME : Un parell de centres explicaran com entenen la democràcia al seu centre i sobretot com la porten a la pràctica. Els /les ponents també explicaran els problemes que han tingut per implementar el seu model i com ho han fet per portar-lo a terme
|
| |
Observacions |
Organitza:Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach de la UdG, GRUP DEMOSKOLE, Universitat de Girona i Universitat de Vic.
Inscripció gratuïta.
Data límit d'inscripció fins al 14 de maig.
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores de la trobada pedagògica.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil i primària.
|
| |
E-mail |
ice@udg.edu
|
| |
|
|